Savoir vivre i etykieta w kontaktach zawodowych – tajniki profesjonalnego zachowania w praktyce

Poznaj tajniki profesjonalnego zachowania w praktyce dzięki warsztatom “Savoir vivre i etykieta w kontaktach zawodowych”. Naucz się, jak się witać, przedstawiać i prezentować w sposób odpowiedni do okazji, oraz jak stosować dobre maniery podczas negocjacji i spotkań nieformalnych. Niezależnie od tego, czy jesteś pracownikiem korporacji, menedżerem, przedsiębiorcą, czy dopiero rozpoczynasz karierę zawodową – te warsztaty pozwolą Ci na perfekcyjne opanowanie etykiety biznesowej.
DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?
Szkolenie z savoir vivre i etykiety w kontaktach zawodowych jest przeznaczone dla osób pragnących osiągnąć i utrzymać sukces w dynamicznym świecie biznesu. To doskonała opcja dla pracowników korporacji i menedżerów, którzy chcą poprawić swoje umiejętności interpersonalne i wizerunkowe. Przedsiębiorcy mogą dzięki niemu budować profesjonalne relacje biznesowe i wyróżniać się na rynku. Specjaliści ds. sprzedaży i negocjacji zyskają narzędzia, które pomogą im odnosić sukcesy podczas spotkań z klientami. Osoby pracujące w środowiskach międzynarodowych zdobędą wiedzę na temat różnic kulturowych, kluczową dla skutecznej komunikacji. Szkolenie jest również idealne dla osób rozpoczynających karierę zawodową, które chcą zbudować solidne podstawy w zakresie profesjonalnego zachowania i dobrych manier.
Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobędą niezbędną wiedzę i umiejętności związane z dobrymi obyczajami w świecie zawodowym oraz będą mieli okazję zapoznać się z różnymi sytuacjami, w których nauczą się m.in. językowego savoir-vivre’u, wręczania podarunków podczas spotkań biznesowych czy identyfikowania różnic kulturowych, które mogą stanowić wyzwanie podczas spotkań z osobami z zagranicy. Kurs odpowie na pytania takie jak: jak się witać, przedstawiać, prezentować, ubierać stosownie do okazji, praktykować dobre maniery podczas negocjacji i spotkań nieformalnych.
Dzień 1.
Rozpoczęcie szkolenia: Omówienie celów kursu i diagnoza potrzeb uczestników.
Moduł I. Dobre maniery a poczucie pewności siebie
- Etykieta powitania i pożegnania gości w różnych sytuacjach
- Zasady precedencji w kontaktach służbowych: reguły pierwszeństwa, podawanie ręki, uściski
- Wzajemne prezentacje: kto, kiedy i jak?
- Wręczanie i przyjmowanie wizytówek
Moduł II. Przyjmowanie delegacji krajowych i zagranicznych
- Przywitanie i zameldowanie w hotelu
- Tworzenie harmonogramu spotkań i agendy
- Obowiązki gospodarza i gości
- Aspekty międzykulturowe: kod sygnałów, znaków i zachowań
- Etyka zawodowa: obowiązujące zasady i wartości
Moduł II. Wybór odpowiedniego ubioru
- Dostosowanie stroju do różnych okazji
- Specyfika ubioru służbowego i swobodnego
- Kiedy stosować ubiór casualowy
- Zasady ubioru wizytowego i galowego
Moduł IV. Udane spotkanie przy stole
- Wybór odpowiedniego miejsca
- Sztuka prowadzenia konwersacji przy stole
- Dobre maniery podczas posiłków służbowych
- Tematy rozmów i tabu przy stole
Moduł V. Przyjmowanie gości wewnętrznych i zewnętrznych
- Rola i obowiązki gości oraz gospodarzy
- Etap zaproszeń: formalne zasady, skróty, szyfry
- Wręczanie upominków i kwiatów: protokół i zwyczaje
- Jak unikać najczęstszych błędów
Podsumowanie pierwszego dnia kursu – wnioski i powtórzenie kluczowych zagadnień.
Dzień 2.
Moduł VI. Korespondencja z klasą
- Pisanie listów: elektronicznie i tradycyjnie
- E-mailowa etykieta: zasady i najczęstsze błędy
- Prywatna korespondencja
- Poprawność pisowni i stylistyka
Moduł VII. Dobre maniery w rozmowie telefonicznej
- Przygotowanie do rozmowy przez telefon: ABC telefonowania
- Struktura i zasady prowadzenia rozmowy
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach telefonicznych
- Techniki negocjacyjne przez telefon
Moduł VIII. Rola stołu i krzeseł w spotkaniach formalnych i nieformalnych
- Organizacja przyjęć oficjalnych i negocjacji
- Rozmieszczenie gości przy stole, powitanie i przedstawianie
- Etykieta stołowa: jak elegancko jeść i rozmawiać
- Spotkania bufetowe, obiady, lunch’e, herbatki, cocktail party
Moduł IX: Protokół dyplomatyczny
- Zasady dyplomacji i kurtuazji
- Definicje i zadania protokołu dyplomatycznego
- Reguły postępowania: wzajemność, precedencja i exequatur
- Relacje dyplomatyczne i przykłady korespondencji
Zakończenie warsztatu. Powtórzenie najważniejszych informacji z podsumowaniem wiedzy. Wnioski płynące ze szkolenia. Rekomendacje trenerskie i ewaluacja kursu.
Uczestnicy szkolenia zbudują postawę związaną z:
- umiejętnością zachowania się w różnych sytuacjach zawodowych;
- skutecznym utrzymywaniem profesjonalnych relacji interpersonalnych, kluczowych dla sukcesu zawodowego;
- profesjonalnym przygotowywaniem i uczestnictwem w wizytach służbowych, w tym zarządzaniem protokołem i harmonogramem spotkań;
- stosowaniem zasad protokołu dyplomatycznego, niezbędnego w międzynarodowych kontaktach biznesowych;
- rozwijaniem pewności siebie i umiejętności adaptacji do różnych kulturowych norm obyczajowych, co przyczyni się do skuteczniejszej komunikacji i współpracy.
Uczestnicy po szkoleniu nabędą umiejętności:
- z zakresu kultury bycia i norm obyczajowych;
- odpowiedniego zachowania się w nietypowych sytuacjach w świecie biznesowym;
- dostosowania się do różnorodnych norm kulturowych;
- budowania pozytywnych relacji zawodowych;
- unikania sytuacji niezręcznych, które mogłyby prowadzić do zakłopotania.
W trakcie szkolenia uczestnicy poszerzą swoją wiedzę o:
- zasady savoir-vivre’u i etykiety obowiązujące w świecie biznesu;
- zasady zachowania się wobec gości, podwładnych i klientów;
- skuteczne strategie komunikacji i budowania relacji zawodowych;
- protokół dyplomatyczny oraz jego znaczenie w międzynarodowych kontaktach biznesowych;
- sposób przygotowania się i uczestnictwa w wizytach służbowych.