Szkolenie PROJECT MANAGER – od podstaw do zaawansowanych technik przygotowuje uczestników do profesjonalnego planowania projektów, które będą realizowane z odpowiednimi metodami oraz podejściem zarządzania. Poniżej przedstawiamy zakres tematyczny oraz program szkolenia:
Dzień I Podstawy zarządzania projektami
– wstęp, zapoznanie z uczestnikami
– niezbędne definicje
– rodzaje projektów
– etapy projektów
– istotność podejścia oraz planowania
– weryfikacja posiadanych zasobów oraz aspektów, które należy udoskonalić
– umiejętności a skuteczne zarządzanie w roli Project Managera
Dzień II Podstawy bycia dobrym liderem zespołu
– cechy dobrych kierowników zespołu
– zasady dobrego zarządzania zespołem
– podział ról w zespole oraz ich typologia
– style zarządzania zespołem
– podział kompetencji wśród członków zespołu
– istotność odpowiedniego przepływu informacji w zespole
– narzędzie usprawniające zarządzanie
– delegowanie zadań
– motywowanie członków zespołu
Dzień III Prowadzenie spotkań oraz organizacja pracy zespołu projektowego
– organizowanie efektywnych spotkań z zespołem
– przygotowanie do przeprowadzenia spotkania
– realizacja oraz podsumowanie spotkania
– zasady planowania pracy za pomocą sprawdzonych metod
– zasady skutecznej organizacji pracy
– rola i zadania Project Managera
Dzień IV Istotność podejmowania decyzji
– metodyka podejmowania decyzji w projekcie
– kiedy i jak oszacować budżet projektu
– najczęstsze błędy związane z zarządzaniem finansami
– błędy i zagrożenia związane z procesem podejmowania decyzji
– momenty krytyczne oraz radzenie sobie z nimi
– zarządzanie portfelem projektów
Dzień V Ryzyko, trudne sytuacje, konflikty oraz ich minimalizacje
– definicja ryzyka oraz jego rodzaje
– wyznaczenie czynników wpływających na (potencjalne) ryzyko
– strategie radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
– rozwiązywanie konfliktów oraz działania zapobiegawcze
– wskazówki radzenia sobie ze stresem w pracy jako Project Manager
– ocena rezultatów realizacji projektu
– przykładowe narzędzia do ewaluacji projektów
– podsumowanie szkolenia w zespole
Egzamin
Po ukończonym kursie uczestnik:
– definiuje rodzaje projektów oraz ich etapy,
– stosuje schematy zarządzania projektami oraz pracą zespołu,
– dobiera metody planowania i realizacji projektu,
– charakteryzuje ryzyka oraz wie jak zareagować na nie,
– definiuje cele projektów.
– planuje etapami realizacje projektów,
– zarządza pracą zespołu jak i samym zespołem,
– stosuje poznane narzędzia,
– podejmuje decyzje w oparciu o uzyskaną wiedzę,
– organizuje pracę w efektywny sposób,
– radzi sobie w trudnych sytuacjach,
– dokonuje ewaluacji zakończonego projektu,
– zarządza dokumentacją projektową.
– rozumie rolę i ma świadomość swojego wpływu na efektywność realizacji projektu,
– potrafi komunikować się z zespołem projektowym oraz organizować mu pracę,
– potrafi oszacować ryzyko w zarządzaniu projektami i planować działania by je zmniejszyć,
– potrafi wywierać wpływ na zespół w celu efektywnej realizacji projektu.
Szkolenie trwa 37 godzin, natomiast egzamin trwa 2 godziny.
W trakcie egzaminu zostanie sprawdzona wiedza teoretyczna.
Egzaminator jest osobą z minimum dwuletnim doświadczeniem w zakresie tematycznym szkolenia, co jest potwierdzone stażem pracy, certyfikatami lub zaświadczeniami wydanymi przez firmy dla których były świadczone usługi. Egzamin odbywa się w przestrzennej sali, spełniającej wymogi BHP.
Warunkiem uzyskania kwalifikacji jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczanie egzaminu teoretycznego i praktycznego na poziomie minimum 70%. Nie ma określonych wymagań dla kandydatów do przystąpienia do kursu,
Jednostką walidacją oraz certyfikującą jest ARTUR ROGER „TAKE-OUT”, „KUŹNIA EKSPERTÓW”, „CIENISTA OFFICE”, która jest uprawniona do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa.
Certyfikat potwierdzający nadanie kwalifikacji PROJECT MANAGER – od podstaw do zaawansowanych technik, nie posiada okresu ważności, jest bezterminowy.