Akademia Menadżera HR: Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społecznokulturowych

Dołącz do nas, aby zdobyć praktyczną wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. Nasze szkolenie pomoże Ci zwiększyć konkurencyjność Twojej organizacji i lepiej odpowiadać na współczesne wyzwania rynkowe. Dzięki naszemu szkoleniu zyskasz także niezbędne narzędzia do zarządzania wydajnością i kompetencjami pracowników, wdrażania wartości organizacyjnych oraz tworzenia zintegrowanych programów rozwojowych.
DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?
Program szkolenia obejmuje szeroki zakres tematów, od zarządzania wydajnością i kompetencjami, przez identyfikację i realizację wartości organizacyjnych, aż po budowanie zintegrowanych programów rozwojowych, co czyni je idealnym dla wszystkich, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w tych obszarach.
Szkolenie okaże się przydatne menedżerom i liderom zespołów, którzy zarządzają zespołami i odpowiadają za implementację strategii biznesowych oraz zarządzanie kapitałem ludzkim. Jest także skierowane do specjalistów HR zajmujących się rekrutacją, rozwojem i oceną pracowników oraz wdrażaniem programów zarządzania wydajnością i kompetencjami. Kierownicy działów odpowiedzialni za operacyjne zarządzanie w różnych działach organizacji również znajdą w szkoleniu cenne informacje, które pomogą im lepiej zrozumieć rynkowe trendy i czynniki wpływające na konkurencyjność firmy.
Szkolenie będzie także odpowiednie dla przedsiębiorców zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami, którzy chcą zwiększyć konkurencyjność swoich firm poprzez lepsze zarządzanie zasobami ludzkimi i zrozumienie rynkowych trendów.
Dzień 1.
Rozpoczęcie szkolenia: Omówienie celów kursu i diagnoza potrzeb uczestników.
Moduł I. Rynkowe trendy i czynniki wpływające na konkurencyjność firmy
- Czynniki społeczne – dynamika demograficzna, zmieniające się oczekiwania pracowników
- Czynniki gospodarcze – cykle koniunkturalne, globalizacja
- Czynniki polityczne – regulacje prawne, polityka migracyjne
- Rynkowe trendy w obszarze biznesowym i HR – rozwój technologii, elastyczne formy zatrudnienia, rozwój umiejętności miękkich, zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność biznesu, personalizacja doświadczenia pracownika.
Moduł II. Performance Management – jako kluczowy elementem strategii zarządzania kapitałem ludzkim, który ma na celu ocenę, monitorowanie i rozwój efektywności pracowników w organizacji.
- Na czym polega zarządzanie wydajnością (Performance Management)
- Proces Performance Management – kolejne kroki i etapy
- Badanie i analiza spadku wydajności – narzędzia i metody
- Działania wspierające zarządzanie wydajnością (Kaskadowanie strategii – określenie celów i oczekiwań z wykorzystaniem zaangażowania pracowników, Objectives and Key Results (OKR), czyli cele i kluczowe wynik – jak je budować, jak angażować pracowników)
Podsumowanie pierwszego dnia kursu – wnioski i powtórzenie kluczowych zagadnień.
Dzień 2.
Moduł III. Zarządzanie przez kompetencje
- Czym są kompetencje – koncepcja góry lodowej
- Kompetencje organizacyjne – specjalistyczne, menedżerskie, specjalistyczne
- Jak identyfikować kompetencje
- Identyfikacja i opis kompetencji
- Pomiar i ocena kompetencji – metody i narzędzia
- Wykorzystanie kompetencji w narzędziach HR
Moduł IV. Zarządzanie przez wartości z nastawieniem na realizację celu
- Identyfikacja kultury organizacyjnej – który z modeli wspiera, a który ogranicza rozumienie integracji procesów biznesowych z procesami zarządzania kapitałem ludzkim
- Wiązanie procesów HR ze wskaźnikami biznesowymi na poziomie pracowników, zespołów oraz całej organizacji
- Etapy wdrażania zarządzania przez wartości – na czym polega praca w tym procesie, kogo angażować, komu komunikować, a z kim realizować oraz kto jest/kto powinien być odpowiedzialny
Podsumowanie drugiego dnia kursu – wnioski i powtórzenie kluczowych zagadnień.
Dzień 3.
Moduł V. Budowanie zintegrowanych programów rozwojowych – łączenie rozwiązań HR z potrzebami biznesowymi
- Planowanie i rozwój zawodowy pracowników, a rozwój organizacji – polityki zarządzania rozwojem pracowników
- Koncepcja budowania polityki zarządzania rozwojem pracowników w organizacji
- Metody diagnozy kompetencji, metody diagnozy potrzeb rozwojowych.
- Opracowywanie planów rozwoju określonych grup stanowiskowych
- Strategia rozwoju pracowników w firmie
- Co i kto w strukturze organizacyjnej ma i kto powinien mieć realny wpływ na rozwój pracowników.
Zakończenie warsztatu. Powtórzenie najważniejszych informacji z podsumowaniem wiedzy. Wnioski płynące ze szkolenia. Rekomendacje trenerskie i ewaluacja kursu.
Uczestnicy szkolenia zbudują postawę związaną z:
- zrozumieniem rynkowych trendów i czynników wpływających na konkurencyjność firmy;
- integracją procesów biznesowych z zarządzaniem kapitałem ludzkim;
- rozwojem kultury organizacyjnej wspierającej efektywność i innowacyjność.
Uczestnicy po szkoleniu nabędą umiejętności:
- zarządzania wydajnością pracowników oraz tworzenia efektywnych strategii Performance Management;
- identyfikacji i oceny kompetencji pracowników oraz wdrażania odpowiednich narzędzi HR;
- budowania zintegrowanych programów rozwojowych dostosowanych do potrzeb biznesowych i rozwoju zawodowego pracowników.
W trakcie szkolenia uczestnicy poszerzą swoją wiedzę o:
- rynkowe trendy takie jak rozwój technologii, elastyczne formy zatrudnienia oraz zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność biznesu;
- procesy zarządzania wydajnością, w tym kaskadowanie strategii, Objectives and Key Results (OKR) oraz metody badania i analizy spadku wydajności;
- identyfikację, opis i pomiar kompetencji, jak również metody diagnozy potrzeb rozwojowych i planowanie rozwoju zawodowego pracowników.


